loading...
دانلود انواع مقاله پروژه تخصصی کامپیوتر
Admin بازدید : 348 دوشنبه 06 خرداد 1392 نظرات (0)

سخت افزار   

  کامپيوترهای شخصی

 اغلب مردم زمانيکه با واژه " تکنولوژی " برخورد می نمايند ، بی اختيار "کامپيوتر" برای آنها تداعی می گرددامروزه  کامپيوتر در موارد متعددی بخدمت گرفته می شود. برخی از تجهيزات موجود در منازل ، دارای  نوع خاصی  از " ريزپردازندهمی باشندحتی اتومبيل های جديد نيز دارای نوعی  کامپيوتر خاص می باشند. کامپيوترهای شخصی ، اولين تصوير از انواع کامپيوترهائی است که  در ذهن هر شخص نقش پيدا می کند. بدون شک مطرح شدن اين نوع از کامپيوترها در سطح جهان، باعث عموميت کامپيوتر در عرصه های متفاوت بوده است . 

[parspalpaiddownloads id="41"]

Admin بازدید : 38418 دوشنبه 06 خرداد 1392 نظرات (0)

سخت افزار   

  کامپيوترهای شخصی

 اغلب مردم زمانيکه با واژه " تکنولوژی " برخورد می نمايند ، بی اختيار "کامپيوتر" برای آنها تداعی می گرددامروزه  کامپيوتر در موارد متعددی بخدمت گرفته می شود. برخی از تجهيزات موجود در منازل ، دارای  نوع خاصی  از " ريزپردازندهمی باشندحتی اتومبيل های جديد نيز دارای نوعی  کامپيوتر خاص می باشند. کامپيوترهای شخصی ، اولين تصوير از انواع کامپيوترهائی است که  در ذهن هر شخص نقش پيدا می کند. بدون شک مطرح شدن اين نوع از کامپيوترها در سطح جهان، باعث عموميت کامپيوتر در عرصه های متفاوت بوده است . 

Admin بازدید : 157 دوشنبه 06 خرداد 1392 نظرات (0)

آموزش سخت افزار

حافظه ROM

 حافظه ROM يک نوع مدار مجتمع (IC) است  که در زمان ساخت داده هائی در آن ذخيره می گردد. اين نوع از حافظه ها علاوه بر استفاده در کامپيوترهای شخصی در ساير دستگاههای الکترونيکی نيز بخدمت گرفته می شوند. حافظه های ROM از لحاظ تکنولوژی استفاده شده، دارای انواع  زير می باشند:

Admin بازدید : 176 چهارشنبه 28 فروردین 1392 نظرات (0)

آمپلي‏ فاير200 وات مونو MK4150

اين آمپلي‏ فاير 150وات قدرت واقعي RMS با مشخصات‏ هاي فيدليتی كامل توليد مي‏ كند، مجهز به فيوز اتوماتيك الكترونيكي و تنظيم‏ گر حرارتي و فيوز.

ولتاژ كار: 30 تا 65ولت، ايمپدانس ورودي 50K، ايمپدانس خروجي 4تا16، فركانس 20هرتز تا 20كيلوهرتز، داراي 13ترانزيستور

  اندازه فيبرمدارچاپی 110×225ميلی متر

Admin بازدید : 232 چهارشنبه 28 فروردین 1392 نظرات (0)

آلن كی - دریایی از ایده‌ها

Alan C. kay را شاید بتوان یكی از پركارترین و كمتر شناخته شده‌ترین افراد مؤثر در تاریخ كامپیوتر دانست. مدیرعامل مؤسسه تحقیقاتی Viewpoints، عضو ارشد آزمایشگاه‌های شركت HP، طراح كامپیوترهای لپ‌تاپ، طراح رابط كاربر مبتنی بر پنجره‌، طراح روش برنامه‌نویسی شی‌گرا، از مؤسسین مركز تحقیقات پالوآلتوی شركتزیراكس (مجموعه PARC) و ... . این فهرست را همین‌طور می‌توان ادامه داد.

Admin بازدید : 142 چهارشنبه 28 فروردین 1392 نظرات (0)

((اصول سيستم‌هاي عامل  توزيع شده))

در طول دو دهه اخير، حصول پيشرفت در تكنولوژي ميكروالكترونيك باعث در دسترس قرار گرفتن پردازنده‌هاي ارزان و سريع شده است. از سوي ديگر پيشرفت‌هاي موجود در تكنولوژي ارتباطات باعث به وجود آمدن شبكه‌هاي سريع تر و به صرفه‌تر شده است. از تركيب پيشرفت‌ها در اين دو ميدان از تكنولوژي‌ها تكنولوژي ارزان‌تر و كاراتري به وجود آمده كه در آن به جاي اين كه از يك پردازنده خيلي سريع استفاده شود، از چند پردازنده معمولي كه به هم متصل شده‌اند استفاده مي‌شود.

Admin بازدید : 101 چهارشنبه 28 فروردین 1392 نظرات (0)

آشنایی با فناوری DVD

 

          امروزه بسیاری از فیلمها پیش از آنکه بر روی نوارهای ویدیویی قرار گیرند بصورت DVD عرضه می شوند زیرا علاوه بر دارا بودن حجم کافی ، هزینه نهایی استفاده از آنها پایین تر است.      

امروزه بسیاری از فیلمها پیش از آنکه بر روی نوارهای ویدیویی قرار گیرند بصورت DVD عرضه می شوند زیرا علاوه بر دارا بودن حجم کافی ، هزینه نهایی استفاده از آنها پایین تر است.

Admin بازدید : 128 چهارشنبه 28 فروردین 1392 نظرات (0)

آشنايي با طرز کار اسپيکر

بعد از پشت سر گذاشتن يک روز پرکار و خسته کننده ، پاي رايانه نشسته ايد و ايميلهايتان را چک مي کنيد.

اسپيکر رايانه تان روشن است و صداي دلنشين يک موسيقي آرام ، خستگي را از تنتان بيرون مي کند.

تا به حال فکر کرده ايد اين اسپيکرها که اين قدر به آنها مديون هستيد، چگونه کار مي کنند؟!

تا پايان اين مقاله ما را همراهي کنيد تا سر از کار آنها درآوريم.

Admin بازدید : 195 چهارشنبه 28 فروردین 1392 نظرات (0)

انسان ها از كامپيوترها باهوش ترند. چرا چنين گفته مي‌شود؟

درست است كه بعضي از اعمالي را كه ما به سختي انجام مي دهيم يك كامپيوتر به سرعت و به راحتي انجام مي دهد ،مانند جمع چندصد عدد ، اما اين مطلب باعث نمي شود كه ما يك كامپيوتر را باهوشتر از انسان بدانيم چون اين سيستم هرگز قادر نمي باشد كه اعمالي را كه نياز يه استدلال  دارد و يا حل آنها از طريق  شهودي و حدس و گمان مي باشد را به طور مطلوب انجام دهد. شايد بهتر است بگوييم آن‌هاموجودات منطقي اي هستند و تنها اعمال منطقي را به خوبي انجام مي دهند.

مسئله ديگر شايد اين باشد كه يك كامپيوتر مي تواند بعضي كارها را كه ما در مدت زمان قابل ملاحظه اي انجام مي دهيم را در زمان بسيار كوتاه تري انجام مي دهد.ويا بعضي از اطلاعات را پس از گذشت ماه ها ويا سالها به خاطر مي آورد .

Admin بازدید : 110 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

آشنایی با ساختار و عملكرد لوح های فشرده

در حال حاضر ارزان ترین و مطلوب ترین ابزار انتقال غیر شبكه ای اطلاعات، لوح فشرده(CD) است.

در حال حاضر ارزان ترین و مطلوب ترین ابزار انتقال غیر شبكه ای اطلاعات، لوح فشرده(CD) است. از زمان تولد این دیسك های شگفت آور زمان چندانی نمی گذرد اما با این حال امروزه بدون آنها دنیا برای برنامه نویسان كامپیوتری، طرفداران بازی های كامپیوتری، ناشران، گرافیست ها و بسیاری دیگر احتمالاً غیر قابل تحمل می بود! دیسك های نازنینی كه در ازای چند صد تومان، حاضرند میلیاردها بیت را منتقل كنند

Admin بازدید : 154 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

آشنايي با رجيستري ويندوز (1)

 

 

 

يك درخت را در نظر بگيريد كه از ريشه - تنه - شاخه - برگ - گل - ... تشكيل شده است يعني از اگر از ريشه شروع كنيم و همين طور جلو بريم به برگها يا گلها ميرسيم ، ريجستري در ويندوز هم يك ساختار درختي دارد ، البته در نگاه اول ممكنه براي شما عجيب و غير قابل فهم باشد ،اما windows Explorer را در ويندوز در نظر بگيريد كه از My Computer شروع شده بعد به درايوها ميرسيم بعد شاخه ها يعد زير شاخه ها .... تا نهايتا به فايلها ميرسيم ساختار ريجستري نيزدقيقا چنين ساختاري را دارد. 

Admin بازدید : 135 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

آشنايي با رجيستري ويندوز (2)


 

 

 

شايد اين مشكل براي شما پيش آمده باشد كه وقتي مي خواهيد از ويندوز خارج شويد، ويندوز پيغامي ميدهد، مبني بر اينكه فلان برنامه در حال اجراست و آيا مي خواهيد آن را از حافظه خارج كنيد يا خير مثلا زماني كه يك برنامه 16 بيتي، تحت ويندوز NT ، 2000 و XPاجرا ميكنيد، ويندوز ابتدا فايل wowexec.exe را اجرا ميكند تا ويندوز 16 بيتي را به طور مجاز شبيهسازي شود، ولي با خارج شدن از برنامه 16 بيتي، همچنانwowexec.exe در حافظه باقي خواهد ماند تا سرعت اجراي برنامه هاي16 بيتي بيشتر شود .ولي زماني كه مي خواهيد از ويندوز خارج شويد، اين برنامه مشكل ايجاد ميكند .براي اينكه ويندوز به طور خودكار چنين برنامه هايي را از حافظه بيرون بياورد، در رجيستري ويندوز در كليد:

 

Admin بازدید : 146 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

آشنایی با چاپگر ها و ویژگیهای آنها

چاپگر از متداولترین دستگاههای خروجی در کامپیوتر است که از آن بمنظور چاپ اطلاعاتاستفاده می شود . کاربران کامپیوتر صرفنظر از نوع استفاده ، ممکن است در مقاطع زمانی خاصی نیازمند استفاده از چاپگر باشند. چاپگرها دارای انواع متفاوتی می باشندچاپگرهای جوهر افشان،لیزری تک رنگ و لیزری رنگی ، سه گروه عمده از چاپگرهای موجود می باشند. هر یک از چاپگرها ( از چاپگرهای جوهر افشان تا چاپگرهای لیزری ) دارایطراحی منحصربفرد خود بوده و بمنظور اهداف و کاربردهای خاصی ، طراحی شده اند .

Admin بازدید : 117 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

آشنایی با پورت USB

همواره اتصال یک دستگاه به کامپیوتر و پیکربندی مناسب آن برای استفاده ، یکی از چالش‌های اصلی در رابطه با بخدمت گرفتن تجهیزات جانبی در کامپیوتر بوده است: - چاپگرها به پورت موازی متصل شده و اغلب کامپیوترها دارای یک پورت هستند.

Admin بازدید : 144 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

در اين مقاله ابتدا به بررسي متدهاي مختلف در مکان يابي ربات ها پرداخته شده است. سپس يکي از متدهاي احتمالاتي در موقعيت يابي را که داراي مزايا و قابليت هاي متناسب با سيستم مورد نظرمان بود را انتخاب کرديم. پس از انتخاب متد EKF به بررسي ساختاري ربات جهت منطبق كردن با سيستم انتخابي پرداخته شد. بعلاوه از يک سيستم فازي نيز جهت بهينه سازي خروجي و داشتن خروجي متناسب با داده هاي ورودي استفاده کرديم.

Admin بازدید : 111 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

تاريخچه mp3 Player ها

 

از زمان متداول شدن استفاده از نوار کاست و ضبط صوت در دنيا انديشه ساخت ضبط صوت‌هاى کوچک قابل حمل هم در ذهن گردانندگان شرکت‌هاى بزرگ صنعتى شکل گرفت. اما سونى اولين شرکتى بود که در سال 1979 «واکمن» را روانه بازار کرد. «واکمن»ها به سرعت جاى خود را در بازار باز کردند و سودى چند ميليارد دلارى براى سازندگان خود به ارمغان آوردند.

Admin بازدید : 96 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

ارتباط افزايش حافظه اصلی با سرعت کامپيوتر   
آيا سرعت اجرای برخی برنامه ها بر روی کامپيوتر شما پائين است ؟ برای حل مشکل بدنبال چه راهکاری هستيد ؟ آيا فکر می کنيد اگر حافظه
 کامپيوتر خود  را افزايش دهيد ، سرعت اجرای برنامه ها بهبود پيدا می نمايد ؟  با مطالعه ايـن مطلب شايد پاسخ به سوالات فوق ، مشخص گردد. 

Admin بازدید : 101 چهارشنبه 16 اسفند 1391 نظرات (0)

WinSpeedUp 2.5.2

ابزارهاي موثر در حل مشکلات و بالا بردن سرعت كامپيوتر

WinSpeedUp ابزارهايي را ارائه مي دهد كه ميتواندبه حل مشكلاتي همچون خرابي Registry Editorبپردازد يا اينكه آيكن هاي راتركيب نمايد.در صورتي كه راه حلی برای اين مشكلات نداشته

باشيد، همين مسائل كوچك و پيش پا افتاده ميتوانند موجب رنجش خاطر شما شوند.قبل از آن كه كار بابرنامه WinSpeedUp را آغاز كنيد، از شما پرسيده مي شود كه آيا كاربر مبتدي هستيد يا حرفها ي.

Admin بازدید : 103 چهارشنبه 16 اسفند 1391 نظرات (0)

Windows Explorer

 

  برنامه اي است كه توانايي نمايش پوشه هاي موجود در درايوهاي مختلف را بطور همزمان داشته و همچنين قابليت اجراي فرامين مربوط به مديريت فايلها و پوشه ها را نيز دارا مي باشد .

Admin بازدید : 166 چهارشنبه 16 اسفند 1391 نظرات (0)

چگونه BIOS را Update كنيم؟


 در اين قسمت به اين موضوع پرداخته مي شود  كه چگونه مي توان BIOS  را  FLASHكرد. اصلي  ترين  قسمت  هر كامپيوتر ، سيستم  ورودي  خروجي  اوليه آنست. تغيير دادن اطلاعات موجود در بايوس FLASH كردن يا بروز رساني ناميده مي شود.

Admin بازدید : 139 جمعه 29 دی 1391 نظرات (0)

 SATA و IDE چه هستند؟

تكنولوژي ديسك سخت ( HARD DRIVE ) بر پايه پروسس موازي اطلاعات عمل مي كنند و بدين معناست كه اطلاعات به صورت بسته هايي به روشهاهي مختلف ( رندوم ) به باس اطلاعاتي فرستاده مي شونداطلاعات از ديسك سخت در فاصله هاي زماني كاملاً تصادفي مي آيند و وارد باس اطلاعاتي شده و در نهايت به سمت مقصد نهايي مي رود
IDE 
مخفف Integrated Drive Electronics مي باشد همينطور كه مي دانيد رابطIDE گاهي با عنوان ATA شناخته مي شود كه مخفف AT Attachment است.

Admin بازدید : 163 جمعه 29 دی 1391 نظرات (0)

كلمه cryptography(رمز نگاري)برگرفته از لغات يوناني به معناي(محرمانه نوشتن متون)است. از آنجا كه بشر هميشه چيزهايي براي مخفي كردن داشته است. رمز نگاري براي مخفي كردن اطاعات قدمتي برابرعمربشر دارد.از پيغام رساندن با دود تا رمز نگاري سزاري، رمزهاي جايگشتي و روش هاي متنوع ديگر. رمز نگاري علم كدها و رمزهاست. يك هنر قديمي‌است و براي قرن ها به منظور محافظت از پيغام هايي كه بين فرماندهان، جاسوسان، عشاق و ديگران رد و بدل شده استفاده شده است. هنگامي‌كه با امنيت داده ها سرو كار داريم، نياز به اثبات هويت فرستنده و گيرنده پيغام داريم و در ضمن بايد از عدم تغيير محتواي پيغام مطمئن شويم. اين سه موضوع يعني، محرمانگي، تصديق هويت و جامعيت در قلب امنيت ارتباطات داده هاي مدرن قرار دارند و مي‌توانند از رمز نگاري استفاده كنند اغلب اين مسئله بايد تضمين شود كه يك پيغام فقط مي‌تواند توسط كساني خواننده شود كه پيغام براي آنها ارسال شده است و ديگران اين اجاره را ندارند، روشي كه تامين كننده اين مسئله باشد (رمز نگاري) نام دارد، رمز نگاري هنر نوشتن به صورت رمز است به طوريكه هيچكس به غير از دريافت كننده مورد نظر نتواند محتواي پيغام را بخواند.

Admin بازدید : 135 جمعه 29 دی 1391 نظرات (0)

پورت موازي و استفاده از آن در پروژه‌ها

هدف

پورت موازي يك سيستم كامپيوتر راهي جهت كنترل پروژه‌هاي سخت‌افزاري مي باشد. در اين فصل با بررسي انواع پورت‌هاي موازي، نحوه استفاده از اين پورت را به عنوان نمونه در چندپروژه خواهيم آورد. نحوه برنامه‌ريزي پورت‌هاي موازي و استفاده از وقفه‌ها در كنترل پورت‌ها را نيز مورد بررسي قرار مي دهيم.

Admin بازدید : 172 جمعه 29 دی 1391 نظرات (0)

پارتيشن بندي

براي استفاده از هارد، ابتدا بايد هارد را پارتشين بندي كرد. براي اين كار ابتدا ديسك (سي دي) بوت را داخل سي رام گذاشته تا سيستم از طريق ديسك (سي دي ) بوت شود سپس با تايپ فرمان fdisk وارد fdisk مي شويم تا كار پارتشين بندي هارد را شروع كنيم. از بين گزين هاي موجود.

Admin بازدید : 161 جمعه 29 دی 1391 نظرات (0)

اساس (اصول ) NTFS

سیستم پرونده NT مجموعه ای از عملکرد ، قابلیت اعتماد و سازگاری را مهیا می کند که در سیستم پرونده FAT یافت نمی شود . این سیستم طوری طراحی شده که اعمال پوشه استاندارد از جمله خواندن ، نوشتن و جستجوی و حتی اعمال  پیشرفته ای چون بهبود سیستم پوشه را بر روی فضای زیادی از دیسک به سرعت انجام می دهد .

با فرمت کردن یک نسخه با سیستم پرونده NTFS  و چندین پوشه دیگر و یک جدول پوشه اصلی (MFT  ) ایجاد می شود که شامل اطلاعاتی راجع به تمام فایل ها و پوشه های موجود در نسخۀ NTFS می باشد . اولین اطلاعات بر روی نسخۀ NTFS ، بخش راه اندازی سیستم است که از 0  شروع شده و می تواند تا 16 نیز ادامه یابد . اولین پوشه بر روی نسخۀ NTFS ، جدول پوشه اصلی است ( MFT ) . شکل زیر طرحی از یک نسخۀ NTFS را نشان می دهد در زمانی که فرمت کردن به پایان رسیده.

این بخش اطلاعاتی راجع به NTFS را در بر دارد . عناوین مورد بحث شامل عناوین زیر است :

Admin بازدید : 187 جمعه 29 دی 1391 نظرات (0)

MP3 Player


   MP3 يک سيستم فشرده سازى براى فايل هاى صوتى است که با استفاده از آن حجم فايل ها بدون تاثير منفى در کيفيت صدا ، کاهش پيدا مى نمايد . هدف اصلى سيستم فوق ، فشرده سازى يک فايل صوتى بگونه اى است که اولا" کيفيت آن افت نکرده و ثانيا" حجم آن به ميزان قابل توجهى کاهش پيدا نمايد .

در اکثر موارد، ميزان فشرده سازى بين ده تا چهارده برابر يک فايل صوتى معمولى است . مثلا" يک فايل موزيک که داراى ظرفيتى معادل سى و دو مگابايت است ، پس از تبديل به فرمت MP3 ، ظرفيت آن به سه تا چهار مگابايت کاهش پيدا مى نمايد . ايده اوليه سيستم فشرده سازى MP3 به سال هاى 1988 و 1999 بر مى گردد .

MPEG که از کلمات Moving Picture Experts Group اقتباس شده است ، نام گروهى است که سيستم فشرده سازى داده هاى ويديوئى را پياده سازى نموده است . فيلم هاى DVD ، سيستم هاى پخش HDTV و DSS ماهواره اى از مدل فشرده سازى MPEG به منظور کاهش ظرفيت فيلم ها استفاده مى نمايند . سيستم فشرده سازى MPEG شامل يک زير سيستم ديگر به منظور فشرده سازى صدا مى باشد که MPEG Audio Layer-3 ناميده

شده و به MP3 معروف شده است .

Admin بازدید : 377 دوشنبه 11 دی 1391 نظرات (0)

 

برقراري ارتباط بين اتصال Lan و اينترنت

ارتباطات بين رايانه ها بخش عمده و مهم در صنعت محاسباتي PCبه شمار مي روند. به كمك وب جهانيWWW هيچ كاربر رايانه اي در دنيا تنها و جداافتاده نيست. با استفاده از يك مودم يا فناوري BroadBandتقريبا مي توان همه PCها را به رايانه هاي ديگر وصل كرد تا بدين وسيله رايانه ها قادر باشند پرونده ها را به اشتراك بگذارند. پيام الكترونيكي ارسال و دريافت كنند و به اينترنت دسترسي داشته باشند. در اين قسمت فناوري هاي مختلفي بررسي خواهد شد كه شما مي توانيد آنها را براي تسفاده از PCخود و دنياي اطراف آن به كار گيريد.

Admin بازدید : 233 دوشنبه 11 دی 1391 نظرات (0)

مودم چیست و چگونه کار می کند؟

امروزه،ارتباطات از ضروریات زندگی است.هم اکنون اینترنت با رشدی بسیار سریع و با استفاد از فن آوری ارتباطات موجب به دنیا آمدن چندین صنعت جدید نیز شده است .

کلید برقراری ارتباطات کامپیوتری خوب ،به ویژه نوع راه دور آن ،مودم است . این وسیله کوچک هر کامپیوتری را به کامپیوتری دیگر که فاصله زیاد با یکدیگر دارند مرتبط کند.

Admin بازدید : 149 دوشنبه 11 دی 1391 نظرات (0)

L C D

احتمالا هر روزه از اقلام متفاوتي استفاده مي‌كنيد كه شامل‌ LCD  مي‌باشند(1). LCDها در اطراف ما يافت مي‌شوند؛ در كامپيوترهاي لپ‌تاپ، ساعت‌هاي ديجيتالي، اجاقهاي مايكروويو، دستگاههاي پخش CD و دستگاههاي الكترونيكي فراوان ديگر، امروزه LCDها متداول شده‌اند به خاطر اينكه اينها نسبت به ديگر تكنولوژي‌هاي نمايشگرها، برتري و مزيت اساسي دارند؛ براي مثال آنها نازك‌تر، با وضوح بهتر و مصرف برق پايين‌تر نسبت به  CTRها (2) ظاهرشده‌اند.

Admin بازدید : 282 دوشنبه 11 دی 1391 نظرات (0)

حافظه: توصيف كلي

در فرهنگ ما، از حافظه به صورت كاملاً آزاد ياد مي شود. هر روز و در هر جايي كه هستيم عبارات «فراموش نكن وقتي كه برگشتي...» و يا «حافظه ات خوب كار مي كند» و يا مشابه آنها را زياد مي شنويم. در اين اصطلاحات عمومي، حافظه مي تواند به معني تجربيات زندگي كه انفرادي و ويژه هستند باشد و يا به تأثيري كه داروهاي شيميايي بر روي رشته هاي عصبي و نهايتاً بر مغز كه آن تجربيات را گزارش مي دهد، مي گذارد، حافظه گفته مي شود.

Admin بازدید : 229 دوشنبه 11 دی 1391 نظرات (0)

حافظه مجازی

 

 حافظه مجازی يکی ازبخش های متداول در اکثر سيستم های عامل کامپيوترهای شخصی است . سيستم فوق با توجه به مزايای عمده، بسرعت متداول و با استقبال کاربران کامپيوتر مواجه شده است .

اکثر کامپيوترها در حال حاضر از حافظه های محدود با ظرفيت 64 ، 128 و يا 256 مگابايت استفاده می نمايند. حافظه موجود در اکثر کامپيوترها بمنظور اجرای چندين برنامه بصورت همزمان توسط کاربر ، پاسخگو نبوده و با کمبود حافظه مواجه خواهيم شد. مثلا" در صورتيکه کاربری بطور همزمان ، سيستم عامل ، يک واژه پرداز ، مرورگر وب و يک برنامه برای ارسال نامه الکترونيکی را فعال نمايد ، 32 و يا 64 مگابايت حافظه، ظرفيت قابل قبولی نبوده و کاربران قادر به استفاده از خدمات ارائه شده توسط هر يک از نرم افزارهای فوق نخواهند بود. يکی از راهکارهای غلبه بر مشکل فوق افزايش و ارتقای حافظه موجود است . با ارتقای حافظه و افزايش آن ممکن است مشکل فوق در محدوده ای ديگر مجددا" بروز نمايد. يکی ديگر از راهکارهای موجود در اين زمينه ، استفاده از حافظه مجازی است .

در تکنولوژی حافظه مجازی از حافظه های جانبی ارزان قيمت  نظير هارد ديسک استفاده می گردد. در چنين حالتی اطلاعات موجود در حافظه اصلی که کمتر مورد استفاده قرار گرفته اند ، از حافظه خارج و در محلی خاص بر روی هارد ديسک ذخيره می گردند. بدين ترتيب بخش ی از حافظه اصلی آزاد و زمينه استقرار يک برنامه جديد در حافظه فراهم خواهد شد. عمليات ارسال اطلاعات از حافظه اصلی بر روی هارد ديسک بصورت خودکار انجام می گيرد.

Admin بازدید : 206 دوشنبه 11 دی 1391 نظرات (0)

Caching

 اگر تا کنون برای خود کامپيوتری تهيه  کرده باشيد ، واژه " Cache"  برای شما آشنا خواهد بود. کامپيوترهای جديد دارای Cache از نوع L1 و L2 می باشند. شايد در هنگام خريد يک کامپيوتر از طرف دوستانتان توصيه هائی به شما شده باشد مثلا" : " سعی کن از تراشه های Celeron استفاده نکنی چون دارای Cache نمی باشند! "

Cache يک مفهوم کامپيوتری است که  بر روی هر نوع کامپيوتر با يک شکل خاص وجود دارد. حافظه های Cache ، نرم افزارهای با قابليت Cache هارد ديسک و صفحات Cache همه بنوعی از مفهوم Caching استفاده می نمايند. حافظه مجازی که توسط سيستم های عامل ارائه می گردد نيز از مفهوم فوق استفاده می نمايد.

Admin بازدید : 194 دوشنبه 11 دی 1391 نظرات (0)

 

FSB مخفف Front side Bus است و همچنين تحت نامهای باس پرسسور و باس حافظه يا باسسيستم شناخته شده است. FSB  پروسسور را به حافظه اصلي ( رم ) و ساير اجزاء داخلكامپيوتر متصل مي كند. FSB می تواند 133و 266 و 400 MHz یا بالاتر باشدزماني كه كامپيوتر يا مادربرد مي خريد يكي از مهمترين مشخصاتي كه بايد به آن توجه كنيد FSB است.

سرعت FSB بوسيله باياس سيستم يا جامپر ( jumper ) كه روی مادربرد قرار دارد تعيين مي شودبيشتر مادربردها اجازه تغيير FSB را تا جاييكه كامپيوتر over clock نشود مي دهند.

قفل شدن سخت افزار كامپيوتر، از دست دادن ( خراب شدن ) اطلاعات يا ايرادات دیگر ممکن است از بكار بردن يك سخت افزار قديمي با يك مادربرد با FSB بالا باشدبنابراين سازگاری قطعات كامپيوتر را با مادربرد و يا FSB مادربرد چک كنيددر ضمن ببينيد كه آيا FSB کامپیوتر شما به طور مناسب تنظيم شده است over clock کردن كامپيوتر معمولآ چنين اشكالاتي بوجودمی آورد

Admin بازدید : 169 دوشنبه 11 دی 1391 نظرات (0)

Flash Memory چیست؟   

حافظه های الکترونیکی در انواع گوناگون و برای مصارف مختلف ساخته شده اند . حافظه های فلش به دلیل سرعت بالای آنها در ثبت اطلاعات و همچنین استفاده فوق العاده آسان بسیار پر فروش و پر طرف دار می باشند . از این رو در دوربین های دیجیتالی ، تلفن همراه و سایر دستگاه ها شاهد استفاده روز افزون از آنها هستیم .


Admin بازدید : 197 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)

آشنايي كامل با DVD

 

 با دو فرمت رقابتي سوپر ديسك(SD ) و CD چند رسانه ايي (MMCD ) در سال 1994 پا به عرصه وجود گذاشت.DVD هاي حالايي نتيجه تلفيق هر 2 تاي اينا اما با يك استاندارد واحد هستن. ويديو DVD در سال 1997 پا به عرصه گذاشت و تقريبا ميشه گفت نسبت به ديگر فن آوري ها مصرف كننده رشدش خيلي خوب بوده.

Admin بازدید : 279 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)

BLUETOOTH چيست؟


به تازگي پس از يك سمينار عصرانه به خانه باز گشته ايد.

Notebook تان در كيف تان قرار دارد ، PDA (Personal Digital Assistant) خود را به كمر بسته ايد ، و تلفن همراه تان در جيب جاي دارد.

در سمينار امروز يادداشتهايي را در Notebook خود نوشته ايد . همين كه به خانه مي رسيد و از كنار چاپگر جوهر افشان خود عبور مي كنيد ، Notebook ، چاپگر را پيدا مي كند و به طور خودكار يادداشتهاي سمينار را به چاپگر ارسال مي كند و آنها روي كاغذ چاپ مي شوند .

درهمين حال ، PDA شما كامپيوتر روميزي را تشخيص مي دهد و درخواست مي كند كه دفتر تلفن و برنامه روزانه شما را Update شود . هم چنين همه پيامهاي ايميلي را كه ارجهيت آنها را تعيين كرده ايد درخواست مي كند.

Admin بازدید : 187 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)
مقدمه اي بر مباني ديجيتال

در سالهاي اخير استفاده از كنترل كننده هاي ديجيتال در سيستم هاي كنترل افزايش يافته است . در واقع بسياري ازسيستم هاي كنترل صنعتي ، كنترل كننده هاي مبتني بر پردازشگر را به عنوان يك جزء اساسي عمليات خود محسوب مي نمايند . اخيراً كاربرد كنترل ديجيتال ، انجام اموري از قبيل بهينه سازي مصرف سوخت در اتومبيلها ،  عمليات پيچيده در لوازم خانگي و ماشين آلات مانند دستگاههاي CNC ، دستگاههاي ريسندگي و بافندگي وغيره را امكان پذير ساخته است . ازجمله مزايــــاي سيستم هاي كنترل ديجيتال ، قابليت تصميم گيري و انعطاف پذيري در برنامه كنتـرل اين چنين سيستم هايي مي باشد . از جمله دلايل گرايش بسمت كنترل ديجيتال ، به جاي كنترل آنــالوگ سيستم هاي ديناميكي مي توان به دسترس پذير بودن كنترل كننده هاي ديجيتال ارزان قيمت و مزاياي كار با سيگنالهاي ديجيتال به جاي سيگنالهاي آنالوگ اشاره نمود . اجزاء گسسته اطلاعات در يك سيستم ديجيتال را كميت هاي فيزيكي به نام سيگنال مي سازند . سيگنال ها در تمام سيستم هاي ديجيتال الكترونيكي ، تنها دو مقدار مجزاء داشته و دودويي ناميده مي شوند . لذا قدم اول در شناخت يك سيستم ديجيتال ، آشنايي با مفاهيم سيستم هاي دودويي مي باشد 

Admin بازدید : 201 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)

همه چيز در باره بايوس كامپيوترتان

 اغلب براي افراد مشکل است که تفاوت بين سخت افزار و نرم افزار را درک نمايند و اين به اين دليل است که اين دو موضوع در طراحي،ساخت وپياده سازي سيستم‌ها بسيار به هم وابسته‌اند . براي درک بهتر تفاوت بين آنها لازم است که ابتدا مفهوم BOIS را درک کنيد. 

BOISتنها کلمه اي است که مي‌تواند تمام درايورهايي را که در يک سيستم به عنوان واسط سخت افزار سيستم و سيستم عامل کار مي‌کنند ، را شرح دهد.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
دانلود انواع مقاله و پروژه تخصصی کامپیوتر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از مقالات راضی هستید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 209
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 842
  • آی پی امروز : 131
  • آی پی دیروز : 80
  • بازدید امروز : 1,177
  • باردید دیروز : 1,079
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6,478
  • بازدید ماه : 6,478
  • بازدید سال : 102,241
  • بازدید کلی : 353,402