loading...
دانلود انواع مقاله پروژه تخصصی کامپیوتر
Admin بازدید : 126 دوشنبه 06 خرداد 1392 نظرات (0)

مقدمه :

استفاده از کامپيوتر در ايران از چند سال قبل رايج شده است . امروزه  در موارد متعددی از کامپيوتراستفاده بعمل می آيد. چرخه استفاده از کامپيوتر از مرحله تهيه سخت افزارهای لازم شروع و در ادامه با نصب تجهيزات سخت افزاری زمينه استفاده از مقولات ديگر نظير نرم افزار، شبکه ،اينترنت و ... فراهم می گردد. در زمينه بکارگيری و استفاده از پتانسيل های فوق سوالات متعدد کاربردی برای هر يک از کاربران با سطوح متفاوت اطلاعاتی مطرح بوده و خواهد بود. تنها با يافتن پاسخ مناسب علمی به هر يک از مواردمطرح شده است که می توان اميدوار به ايجاد يک زير ساخت مناسب فرهنگی بمنظور استفاده از کامپيوتر در جايگاه واقعی خود بود. در صورت نيل به هدف فوق شتاب حرکات هدفمند بمنظور نهادينه شدن فرهنگ عمومی استفاده و بکارگيری سيستم های سخت افزاری نرم افزاری و شبکه سير منطقی و معقول خود را طی خواهد کرد.

Admin بازدید : 133 دوشنبه 06 خرداد 1392 نظرات (0)

مقدمه

راه اندازى، كنترل و نگهدارى شبكه شايد يكى از مشكلترين و دشوارترين بخشهاى كارى يكAdministrator يا مسئول سايت باشد. چون مشكلات و عيوب ناشى از سخت افزارهاى يك شبكه،با مشكلات و عيوب ناشى از برنامه هاى نرم افزارى شبكه ادغام شده واگر به فرض در هنگام تنظيم شبکه مشکلی به وجود آيد ،وقت زيادی تلف خواهد گرديد تا بفهميم مشكل از ناحيه سخت افزارى است يا نرم افزارى.

Admin بازدید : 232 چهارشنبه 28 فروردین 1392 نظرات (0)

آلن كی - دریایی از ایده‌ها

Alan C. kay را شاید بتوان یكی از پركارترین و كمتر شناخته شده‌ترین افراد مؤثر در تاریخ كامپیوتر دانست. مدیرعامل مؤسسه تحقیقاتی Viewpoints، عضو ارشد آزمایشگاه‌های شركت HP، طراح كامپیوترهای لپ‌تاپ، طراح رابط كاربر مبتنی بر پنجره‌، طراح روش برنامه‌نویسی شی‌گرا، از مؤسسین مركز تحقیقات پالوآلتوی شركتزیراكس (مجموعه PARC) و ... . این فهرست را همین‌طور می‌توان ادامه داد.

Admin بازدید : 228 چهارشنبه 28 فروردین 1392 نظرات (0)

صول شبكه های مبتنی بر تجهيزات سيسكو (بخش اول)

سوال يک : برای دستيابی به روتر و اينترفيس رابط كاربر آن از كداميك از روش های زير می توان استفاده كرد ؟
( سه گزينه را انتخاب نمائيد ) .

a.       Console connection

b.      TFTP session

c.       Telnet session

d.      Modem connection

e.       FTP session

مشاهده پاسخ :

 

پاسخ :  گزينه  ، a و d

توضيحات :

از طريق يك Telnet session ،  modem connection و يا console connection امكان دستيابی به روتر و بخش رابط كاربر آن وجود دارد .

با استفاده از TFTP می توان يك IOS image جديد را درون حافظه روتر مستقر نمود و امكان دستيابی به اينترفيس خط دستور وجود ندارد .

 از FTP sessions برای ايجاد ارتباط و دستيابی به اينترفيس خط دستور روتر استفاده نمی گردد .

 

Admin بازدید : 201 چهارشنبه 28 فروردین 1392 نظرات (0)

اصول VPN در لينوكس‌

اشاره : 
VPN يا Virtual Private Network شبكه‌هايي خصوصي هستند كه در محيط اينترنت ساخته مي‌شوند. فرض كنيد كه شركت يا سازماني داراي شعب گوناگوني در سطح يك كشور باشد. اگر اين سازماني بخواهد كه شبكه‌هاي داخلي شعب خود را به‌يكديگر متصل كند، چه گزينه‌هايي پيش‌رو خواهد داشت؟ به‌طور معمول يكي از ساده‌ترين راه‌حل‌ها، استفاده از اينترنت خواهد بود

Admin بازدید : 133 چهارشنبه 28 فروردین 1392 نظرات (0)

آشنائی با کارت شبکه

کارت شبکه ، يکی از مهمترين عناصر سخت افزاری در زمان پياده سازی يک شبکه کامپيوتری است . هر کامپيوتر موجود در شبکه ( سرويس گيرندگان و سرويس دهندگان ) ، نيازمند استفاده از يک کارت شبکه است . کارت شبکه ، ارتباط بين کامپيوتر  و  محيط انتقال ( نظير کابل ها ی مسی و يا فيبر نوری ) را فراهم می نمايد .

Admin بازدید : 131 چهارشنبه 28 فروردین 1392 نظرات (0)

آشنائي با شبكه هاي بي سيم

مقدمه

نياز روز افزون به پويايي كارها ، استفاده از تجهيزاتي مانند تلفن همراه ، پيجرها و ...

بواسطه وجود شبكه هاي بي سيم امكان پذير شده است.

اگر كاربر يا شركت يا برنامه كاربردي خواهان آن باشد كه داده و اطلاعات مورد نياز خود را به صورت متحرك در هر لحظه در اختيار داشته باشند شبكه هاي بي سيم جواب مناسبي براي آنها ست.

اين مقاله دربخش‌هاي مختلفي ارائه ميشود، در بخش حاضر فقط به بيان كلياتي در رابطه با شبكه‌هاي بي‌سيم و كابلي پرداخته شده، در بخش‌هاي بعدي به جزئيات بيشتري در رابطه با شبكه‌هاي بي‌سيم خواهيم پرداخت.

Admin بازدید : 103 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

آشنايي با سوئيچ شبكه

سوئيچ

شبکه از مجموعه ای کامپيوتر ( گره ) که توسط يک محيط انتقال ( کابلی بدون کابل ) بيکديگر متصل می گردند ، تشکيل شده است. در شبکه از تجهيزات خاصی نظير هاب و روتر نيز استفاده می گردد. سوئيچ يکی از عناصر اصلی و مهم در شبکه های کامپيوتری است . با استفاده از سوئيچ ، چندين کاربرقادربه ارسال اطلاعات از طريق شبکه در يک لحظه خواهند بود. سرعت ارسال اطلاعات هر يک از کاربران بر سرعت دستيابی ساير کاربران شبکه تاثير نخواهد گذاشت .

Admin بازدید : 137 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

آشنائی با روتر
استفاده از روترها در شبکه به امری متداول تبديل شده است . يکی از دلايل مهم گسترش استفاده از روتر ، ضرورت اتصال يک شبکه به چندين شبکه ديگر ( اينترنت و يا ساير سايت ها ی از راه دور ) در عصر حاضر است . نام در نظر گرفته شده برای روترها ، متناسب با کاری است که آنان انجام می دهند : " ارسال داده از يک شبکه به شبکه ای ديگر " . مثلا" در صورتی که يک شرکت دارای شعبه ای در تهران و  يک دفتر ديگر در اهواز باشد ، به منظور اتصال آنان به يکديگر می توان از يک خط  leased ( اختصاصی ) که به هر يک از روترهای موجود در دفاتر متصل می گردد ، استفاده نمود . بدين ترتيب ، هر گونه ترافيکی که لازم است از يک سايت به سايت ديگر انجام شود از طريق روتر محقق شده و تمامی ترافيک های غيرضروری ديگر فيلتر و در پهنای باند و هزينه های مربوطه ، صرفه جوئی می گردد .

Admin بازدید : 139 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

آشنائی با پروتکل  DNS
DNS از کلمات Domain Name System اقتباس و  يک پروتکل شناخته شده در عرصه شبکه های کامپيوتری خصوصا" اينترنت است . از پروتکل فوق به منظور ترجمه  اسامی کامپيوترهای ميزبان و Domain به آدرس های IP استفاده می گردد. زمانی که شما آدرسwww.srco.ir را در مرورگر خود تايپ می نمائيد ، نام فوق به يک آدرس IP و بر اساس يک درخواست خاص ( query )  که از جانب کامپيوتر شما صادر می شود ، ترجمه می گردد

Admin بازدید : 143 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

آشنائی با پروتکل های  SLIP و PPP

مبادله اطلاعات بر روی اينترنت با استفاده از پروتکل TCP/IP انجام می شود . با اين که پروتکل فوق يک راه حل مناسب در شبکه های محلی و جهانی را ارائه می نمايد ، ولی به منظور ارتباطات از نوع Dial-up طراحی نشده است .

Admin بازدید : 116 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

آشنائی اوليه با IPv6 
اينترنت از بدو پيدايش تاكنون ، منشاء تحولات عظيمی در حيات بشريت بوده است و ضريب استفاده از آن در اكثر كشورهای جهان همچنان سير صعودی را طی می نمايد. به جرات می توان گفت كه طراحان اوليه اينترنت هرگز تصور اينچنين رشدی را نمی كردند . بديهی است كه طراحی انجام شده در برخی موارد پس از گذشت ده ها سال با چالش های جدی مواجه شود و انتظاری جزء اين هم وجود ندارد . به عنوان نمونه ، پروتكل IP كه يكی از پروتكل های اساسی در اينترنت است ، بگونه ای طراحی نشده است كه بتواند از تعداد بيشماری دستگاه و كاربر متصل به اينترنت حمايت نمايد . علاوه بر اين ، هم اينك درخواست های متعددی مبنی بر استفاده از مواردی نظير  ويدئو ، صوت و دستگاه های بی سيم ( نظير موبايل ) توسط برنامه ها وجود دارد كه قطعا" در آينده شتاب بيشتری خواهد گرفت .  
در اوايل سال 1990 ، 
IETF ( برگرفته از Internet Engineering Task Force   ) كه مسئوليت استانداردسازی اينترنت را برعهده دارد اعلام نمود كه پروتكل IP ( با نام Ipv4 ) دارای محدوديت هائی در زمينه آدرس دهی است و از همان زمان بر طراحی نسخه ای جديد از پروتكل فوق تاكيد و در نهايت در سال 1995 نسخه اوليه IPv6.0 آماده گرديد .

Admin بازدید : 135 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

در این فصل شما چگونگی کار با ناحیه DNS را یاد خواهید گرفت.این شامل اختیار زون Zone))وایجاد پیکربندی زون (Zone)برای به روز درآوردن پویا است .شما همچنین چگونگی ایجاد پیکربندی سرور DNSرا برای کار به عنوان سرور مخفی وچگونگی اجرای سرور صفحه نمایشDNSرا یاد خواهید گرفت.

Admin بازدید : 127 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

استفاده از Remote Desktop

آیا تا به حال به این فكر افتاده اید كه چگونه می توانید از منزل و از راه دور سیستم محل شركت و یا اداره خود را به نحوی Remote كنید كه حتی صفحه دسك تاپ آن را به همان شكل و شمایل بر روی سیستم خود داشته باشید.

Admin بازدید : 105 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

استراتژی طراحی شبکه  (بخش اول ) 
استفاده از شبکه های کامپيوتری در  چندين سال اخير رشد و به موازات آن سازمان ها  و موسسات متعددی اقدام به برپاسازی شبکه نموده اند. هر شبکه کامپيوتری می بايست با توجه به شرايط و سياست های هر سازمان ، طراحی و در ادامه پياده سازی گردد .شبکه ها ی کامپيوتری زيرساخت لازم برای استفاده از منابع فيزيکی و منطقی را در يک سازمان فراهم می نمايند . بديهی است در صورتی که زيرساخت فوق به درستی طراحی نگردد،  در زمان استفاده از شبکه با مشکلات متفاوتی برخورد نموده و می بايست هزينه های زيادی  به منظور نگهداری  و تطبيق آن با خواسته ها ی مورد نظر( جديد) ، صرف گردد ( اگر خوش شانس  باشيم و مجبور نشويم که از اول همه چيز را مجددا" شروع نمائيم !)  . يکی از علل اصلی در بروز اينچنين مشکلاتی ،  به طراحی شبکه پس از پياده سازی آن برمی گردد. ( در ابتدا شبکه را پياده سازی می نمائيم و بعد سراغ طراحی می رويم ! ) . 

Admin بازدید : 113 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

ارزیابی ویژگی های میان اف

برای انتخاب یك میان افزار مناسب ابتدا اید نوع كاربرد و آنچه را كه در آن اهمیت دارد ، تعیین كرده و انواع مختلف میان افزار ها را بر حسب نیاز ، ارزیابی كنید . انجام این كار ، ساده به نظر می رسد.

میان افزار در اصل برنامه واسطه است كه در شبكه ها بین سرور وكلاینت عمل می كند و وظیفه آن ایجاد سازگار بین آنها است . میان افزارها بر حسب اندازه ، هزینه ، پیچیدگی ، انعطاف پذیری و عملكردشان ، كیفیت ای متنوعی دارند اما وجود ویژگی های متفاوت در هر برنامه كاربردی ، بسیار مهم تر از بقیه مسائل است

Admin بازدید : 157 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

شبکه‌هاي صنعتي يکي از مباحث بسيار مهم در اتوماسيون مي‌باشد. شبکه‌ي CAN به عنوان يکي از شبکه‌هاي صنعتي ، رشد بسيار روز افزوني را تجربه کرده است. در اين ميان ، عدم قطعيت زمان ارسال پيام‌ها در اين پروتکل شبکه ، باعث مي‌شود که کاربرد اين شبکه در کاربرد‌هاي حياتي با اشکال مواجه شود. يکي از راه‌حل‌‌هاي برطرف کردن اين مشکل ، استفاده از تکنيک تحريک زماني است که در ايت مقاله مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
کليد واژه‌ها : شبکه صنعتي ، تحريک زماني ، 
CAN  ارتباطات تحريک‌پذير زماني در پروتکل شبکه‌ي CAN 

Admin بازدید : 121 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

آدرس دهی IP ( بخش اول ) 
بمنظور مديريت و اشکال زدائی شبکه های مبتنی بر پروتکل TCP/IP ، می بايست شناخت مناسبی نسبت به تمامی جنبه ها ی آدرس دهی IP وجود داشته باشد. يکی از مهمترين عمليات مديريتی در شبکه های مبتنی بر پروتکل  TCP/IP ، نسبت دهی آدرس های IPمناسب و منحصربفرد به تمامی گره های موجود در شبکه است . با اينکه مفهوم نسبت دهی آدرس IP ، ساده بنظر می آيد ولی مکانيزم واقعی اختصاص آدرس IP موثر  با استفاده ازSubnetting ، پيچيدگی های خاص خود را بدنبال دارد. علاوه بر موارد فوق ، ضروری است که شناخت مناسبی نسبت به جايگاه  IP Broadcast ، ترافيک multicast  و نحوه تطبيق آدرس های فوق به  آدرس های لايه اينترفيس شبکه نظير آدرس های MAC  اترنت و Token Ring  ، وجود داشته باشد .در مجموعه مقالاتی که در اين خصوص ارائه خواهد به بررسی مفاهيم و ويژگی های آدرس دهی IP خواهيم پرداخت .

Admin بازدید : 131 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

آدرس دهی IP ( بخش اول ) 
بمنظور مديريت و اشکال زدائی شبکه های مبتنی بر پروتکل TCP/IP ، می بايست شناخت مناسبی نسبت به تمامی جنبه ها ی آدرس دهی IP وجود داشته باشد. يکی از مهمترين عمليات مديريتی در شبکه های مبتنی بر پروتکل  TCP/IP ، نسبت دهی آدرس های IPمناسب و منحصربفرد به تمامی گره های موجود در شبکه است . با اينکه مفهوم نسبت دهی آدرس IP ، ساده بنظر می آيد ولی مکانيزم واقعی اختصاص آدرس IP موثر  با استفاده ازSubnetting ، پيچيدگی های خاص خود را بدنبال دارد. علاوه بر موارد فوق ، ضروری است که شناخت مناسبی نسبت به جايگاه  IP Broadcast ، ترافيک multicast  و نحوه تطبيق آدرس های فوق به  آدرس های لايه اينترفيس شبکه نظير آدرس های MAC  اترنت و Token Ring  ، وجود داشته باشد .در مجموعه مقالاتی که در اين خصوص ارائه خواهد به بررسی مفاهيم و ويژگی های آدرس دهی IP خواهيم پرداخت .

Admin بازدید : 159 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

آدرس دهی IP ( بخش اول ) 
بمنظور مديريت و اشکال زدائی شبکه های مبتنی بر پروتکل TCP/IP ، می بايست شناخت مناسبی نسبت به تمامی جنبه ها ی آدرس دهی IP وجود داشته باشد. يکی از مهمترين عمليات مديريتی در شبکه های مبتنی بر پروتکل  TCP/IP ، نسبت دهی آدرس های IPمناسب و منحصربفرد به تمامی گره های موجود در شبکه است . با اينکه مفهوم نسبت دهی آدرس IP ، ساده بنظر می آيد ولی مکانيزم واقعی اختصاص آدرس IP موثر  با استفاده ازSubnetting ، پيچيدگی های خاص خود را بدنبال دارد. علاوه بر موارد فوق ، ضروری است که شناخت مناسبی نسبت به جايگاه  IP Broadcast ، ترافيک multicast  و نحوه تطبيق آدرس های فوق به  آدرس های لايه اينترفيس شبکه نظير آدرس های MAC  اترنت و Token Ring  ، وجود داشته باشد .در مجموعه مقالاتی که در اين خصوص ارائه خواهد به بررسی مفاهيم و ويژگی های آدرس دهی IP خواهيم پرداخت .

Admin بازدید : 165 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

آدرس دهی IP ( بخش اول ) 
بمنظور مديريت و اشکال زدائی شبکه های مبتنی بر پروتکل TCP/IP ، می بايست شناخت مناسبی نسبت به تمامی جنبه ها ی آدرس دهی IP وجود داشته باشد. يکی از مهمترين عمليات مديريتی در شبکه های مبتنی بر پروتکل  TCP/IP ، نسبت دهی آدرس های IPمناسب و منحصربفرد به تمامی گره های موجود در شبکه است . با اينکه مفهوم نسبت دهی آدرس IP ، ساده بنظر می آيد ولی مکانيزم واقعی اختصاص آدرس IP موثر  با استفاده ازSubnetting ، پيچيدگی های خاص خود را بدنبال دارد. علاوه بر موارد فوق ، ضروری است که شناخت مناسبی نسبت به جايگاه  IP Broadcast ، ترافيک multicast  و نحوه تطبيق آدرس های فوق به  آدرس های لايه اينترفيس شبکه نظير آدرس های MAC  اترنت و Token Ring  ، وجود داشته باشد .در مجموعه مقالاتی که در اين خصوص ارائه خواهد به بررسی مفاهيم و ويژگی های آدرس دهی IP خواهيم پرداخت .

Admin بازدید : 160 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

آدرس دهی IP ( بخش اول ) 
بمنظور مديريت و اشکال زدائی شبکه های مبتنی بر پروتکل TCP/IP ، می بايست شناخت مناسبی نسبت به تمامی جنبه ها ی آدرس دهی IP وجود داشته باشد. يکی از مهمترين عمليات مديريتی در شبکه های مبتنی بر پروتکل  TCP/IP ، نسبت دهی آدرس های IPمناسب و منحصربفرد به تمامی گره های موجود در شبکه است . با اينکه مفهوم نسبت دهی آدرس IP ، ساده بنظر می آيد ولی مکانيزم واقعی اختصاص آدرس IP موثر  با استفاده ازSubnetting ، پيچيدگی های خاص خود را بدنبال دارد. علاوه بر موارد فوق ، ضروری است که شناخت مناسبی نسبت به جايگاه  IP Broadcast ، ترافيک multicast  و نحوه تطبيق آدرس های فوق به  آدرس های لايه اينترفيس شبکه نظير آدرس های MAC  اترنت و Token Ring  ، وجود داشته باشد .در مجموعه مقالاتی که در اين خصوص ارائه خواهد به بررسی مفاهيم و ويژگی های آدرس دهی IP خواهيم پرداخت .

Admin بازدید : 129 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

اتصال اجزاء  شبكه ها

 

قسمت اول : كابلي كشي شبكه :

براي اتصال فيزيكي بين دو يا چند كامپيوتر ، ما به كابل كشي نياز داريم . براي اين كار ناچاريم ابتدا با انواع كابلهاي اصلي آشنا شويم :

انواع كابلهاي اصلي :

امروزه تعداد زيادي كابل وجود دارند كه نيازها و اندازه هاي متفاوت شبكه از كوچك تا بزرگ را برآورده مي سازند كه مهمترين آنها از اينقرارند :

Admin بازدید : 131 چهارشنبه 16 اسفند 1391 نظرات (0)

 مقدمه 

در جهان امروز شايد کمتر کسي را بتوان يافت که از اينترنت اطلاعي نداشته باشد و يا حداقل نامي از کامپيوتر نشنيده باشد.حال براي آن عده اي که کامپيوتر را چند بار ديده اند ! و يا لمس کرده اند!!! و بيشتر براي آن دسته افرادي که با اينترنت سر و کار دارند اين مقاله مي تواند جالب و خواندني باشد.

Admin بازدید : 163 چهارشنبه 16 اسفند 1391 نظرات (0)

WiFi برای تلفن‌های همراه

شبکه های WiFi در باندهای رادیویی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز عمل می کنند و بسته به استانداردی که دارند میتوانند دارای سرعت داده ای ۱۱ مگابیت در ثانیه (Mbps) و یا۵۴Mbps باشند. با وجود اینکه این پهنای باند به نسبت شبکه های محلی و رایجEthernet کمتر است، با این حال با توجه به مزایایی که دارد و نیز اینکه این پهنای باند حتی بیشتر از نیاز اغلب کاربران برای انجام کارهای روزمره می باشد، استفاده از آن بسیار فراگیر شده است.

Admin بازدید : 140 چهارشنبه 16 اسفند 1391 نظرات (0)

اصول VPN

 

 

VPN ، نظري و عملي 
برقرار كردن امنيت براي يك شبكه درون يك ساختمان كار ساده اي است . اما هنگامي كه بخواهيم از نقاط دور رو ي داده هاي مشترك كار كنيم ايمني به مشكل بزرگي تبديل مي شود . در اين بخش به اصول و ساختمان يك 
VPN براي سرويس گيرنده هاي ويندوز و لينوكس مي پردازيم . 

Admin بازدید : 136 چهارشنبه 16 اسفند 1391 نظرات (0)

TCP/IP چیست؟ و آشنایی با چهار لایه آن

 

کلید اجرای یک سرویس کوچک برنامه نویسی TCP/IP می باشد
Internet Protocol / Transmission Control Protocol 
عنوانی است برای گروهی از پروتکل ها که در جهت برفراری ارتباط کامپیوتر ها استفاده می شود
سرویس دهنده ماشینی است که اطلاعات را بر روی سرویس گیرنده ارسال می کند
سرویس گیرنده یک کاربر عمومی اینترنت و یا اینترانت می باشد.(در مورد اینترانت و اکسترانت در پست بعدی به طور کامل توضیح خواهم داد) و کد ورود به شبکه با استفاده از یک نرم افزار صورت می گیرد.


Admin بازدید : 205 جمعه 29 دی 1391 نظرات (0)

چكيده 

اميدوار هستم تمامي‌خوانندگان بتوانند به جواب سوالاتشان درباره پروكسي سرور بعد از خواندن اين مقاله برسند. در ابتدا چيزهايي درباره مفاهيم پايه‌اي پروكسي سرور ياد مي‌گيريم. سپس درباره تعدادي از خصوصيات و منافع توسعه يافته نسخه جديد پروكسي سرور ماكروسافت صحبت كنيم.

Admin بازدید : 195 دوشنبه 11 دی 1391 نظرات (0)

IOSو پيكربندی اوليه روتر و سوئيچ ( بخش اول )

بخش اول :  مفاهيم اوليه

  •  IOS ( برگرفته از  Internetwork Operating System  ) ، نرم افزاری است كه از آن به منظور كنترل روتينگ و  سوئيچينگ دستگاه های بين شبكه ای استفاده می گردد . آشنائی با IOS برای تمامی مديران شبكه و به منظور مديريت و پيكربندی دستگاه هائی نظير روتر و يا سوئيچ الزامی است .
  • يك روتر و يا سوئيچ بدون وجود يك سيستم عامل قادر به انجام وظايف خود نمی باشند(همانند يك كامپيوتر ) . شركت سيسكو ،‌  سيستم عامل Cisco IOSرا برای طيف گسترده ای از محصولات شبكه ای خود طراحی و پياده سازی نموده است . نرم افزار فوق، جزء لاينفك در معماری نرم افزار روترهای سيسكو می باشد و همچنين به عنوان سيستم عامل در سوئيچ های  Catalystايفای وظيفه می نمايد . بدون وجود يك سيستم عامل ، سخت افزار قادر به انجام هيچگونه عملياتی نخو اهد بود 
Admin بازدید : 124 دوشنبه 11 دی 1391 نظرات (0)

 

تعدادي موضوعات طراحي اساسي وجود دارند كه بايد توسط يك شخص خوش اقبال كه مسئوليت او طراحي ، تعيين و اجرا يا نظارت بر نصب يك firewall است ، تعيين شوند .

اولين و مهمترين تصميم سياست اينكه چگونه شركت يا سازمان شما مي خواهد سيستم را اعمال كند ، است ك آيا firewall سرجاي خود قرار دارد براي رد كردن تمام خدمات به جز آن هايي كه براي كار اتصال به شبكه ضروري هستند ، يا اينكه آيا firewall براي تهيه يك متد ارزيابي شده كنترل شده ي دستيابي مرتب در يك حالت غير تعديد آميز در جاي خود قرار گرفته ؟ در جايي از شكاكيت بين اين موقعيت ها وجود دارند نقطه بعدي از firewall شما ممكن است بيشتر نتيجه ي يك تصميم سياسي باشد تا اجتماعي

 

Admin بازدید : 279 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)

BLUETOOTH چيست؟


به تازگي پس از يك سمينار عصرانه به خانه باز گشته ايد.

Notebook تان در كيف تان قرار دارد ، PDA (Personal Digital Assistant) خود را به كمر بسته ايد ، و تلفن همراه تان در جيب جاي دارد.

در سمينار امروز يادداشتهايي را در Notebook خود نوشته ايد . همين كه به خانه مي رسيد و از كنار چاپگر جوهر افشان خود عبور مي كنيد ، Notebook ، چاپگر را پيدا مي كند و به طور خودكار يادداشتهاي سمينار را به چاپگر ارسال مي كند و آنها روي كاغذ چاپ مي شوند .

درهمين حال ، PDA شما كامپيوتر روميزي را تشخيص مي دهد و درخواست مي كند كه دفتر تلفن و برنامه روزانه شما را Update شود . هم چنين همه پيامهاي ايميلي را كه ارجهيت آنها را تعيين كرده ايد درخواست مي كند.

Admin بازدید : 194 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)

شبکه پیشرفته

APIPA چيست ؟

در يك شبكه كامپيوتری سرويس ها و خدمات متعددی از طريق سرويس دهندگان مختلف در اختيار سرويس گيرندگان قرار می گيرد . اختصاص پويای اطلاعات مربوط به آدرس دهی IPتوسط سرويس دهنده DHCP ( برگرفته از Dynamic Host Configuration Protocol  ) ،  نمونه ای در اين زمينه است .

Admin بازدید : 175 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

مقدمه

پروتکل اینترنت خط سری (SLIP) و پروتکل نقطه به نقطه (PPP) در میان پروتکل‌هایICP/IP منحصر به فرد هستند زیرا عملکرد کامل لایه پیوند داده را در اختیار می‌گذارند. سیستم‌های که به یک LAn وصل می شوند برای کنترل اتصال واقعی به شبکه به یکی از پروتکلهای استاندارد لایه پیوند داده مثل اینترنت TokenRing  وابسته‌اند. دلیل آن این است که سیستم‌ها معمولا از یک رسانه به صورت اشتراکی استفاده  می کنند. پس باید یک مکانیزمMAC برای تنظیم دستیابی به ان وجود داشته باشد.

SLIP و PPP برای استفاده  با مودم‌ها و اتصالات مستقیم دیگر که نیازی به کنترل دستیابی به رسانه ندارند طراحی شده‌اند. از آنجا که SLIP و PPP فقط دو سیستم را به هم وصل می کنند پروتکل‌های نقطه به نقطه یا انتها نامیده می‌شوند. در پشته پروتکل را تعریف می‌کنند، غیر از لایه فیزیکی که به یک استاندارد سخت افزاری مثلا برای واسط درگاه سری RS – 232 وابسته است که اتصال به مودم را در اختیار می‌گذارد.

Admin بازدید : 285 یکشنبه 03 دی 1391 نظرات (0)

امروزه با بهبود عملكرد، كارايی و عوامل امنيتی، شبكههای بیسيم به شكل قابل توجهی در حال رشد و گسترش هستند و استاندارد IEEE 802.11 استاندارد بنيادی است كه شبكههای بیسيم بر مبنای آن طراحی و پياده سازی میشوند.

          در ماه ژوئن سال 1997 انجمن مهندسان برق و الكترونيك (IEEE) استاندارد IEEE 802.11-1997 را به عنوان اولين استانداردِ شبكههای محلی بیسيم منتشر ساخت. اين استاندارد در سال 1999 مجدداً بازنگری شد و نگارش روز آمد شده آن تحت عنوان IEEE 802.11-1999 منتشر شد. استاندارد جاری شبكههای محلی بیسيم يا همانIEEE 802.11 تحت عنوان ISO/IEC 802.11-1999، توسط سازمان استاندارد سازی بينالمللی (ISO) و مؤسسه استانداردهای ملی آمريكا (ANSI) پذيرفته شده است. تكميل اين استاندارد در سال 1997، شكل گيری و پيدايش شبكه سازی محلی بیسيم و مبتنی بر استاندارد را به دنبال داشت. استاندارد 1997، پهنای باند 2Mbps را تعريف میكند با اين ويژگی كه در شرايط نامساعد و محيطهای دارای اغتشاش (نويز) اين پهنای باند میتواند به مقدار 1Mbps كاهش يابد. روش تلفيق يا مدولاسيون در اين پهنای باند روش DSSS است. بر اساس اين استاندارد پهنای باند 1 Mbps با استفاده از روش مدولاسيون FHSS نيز قابل دستيابی است و در محيطهای عاری از اغتشاش (نويز) پهنای باند 2 Mbpsنيز قابل استفاده است. هر دو روش مدولاسيون در محدوده باند راديويی 2.4 GHz عمل میكنند. يكی از نكات جالب توجه در خصوص اين استاندارد استفاده از رسانه مادون قرمز علاوه بر مدولاسيونهای راديويی DSSS و FHSS به عنوان رسانه انتقال است. ولی كاربرد اين رسانه با توجه به محدوديت حوزه عملياتی آن نسبتاً محدود و نادر است. گروه كاری 802.11 به زير گروههای متعددی تقسيم میشود. شكلهای 1-1 و 1-2 گروههای كاری فعال در فرآيند استاندارد سازی را نشان میدهد. برخی از مهمترين زير گروهها به قرار زير است:

Admin بازدید : 230 یکشنبه 03 دی 1391 نظرات (0)

مقدمه :

با ايجاد هر تكنولوژى مردم مشتاق شده تا با آن آشنا شوند ولى بلافاصله تكنولوژى پيشرفته ديگرى متولد مى شود. يكى از اين تكنولوژى ها، Bluetooth است كه به ارتباط بى سيم با برد كوتاه مربوط مى شود.اين تكنولوژى در تمام قطعات،وسائل الكترونيكى وارتباطىكاربرد دارد و استفاده از آن تنها به شبكه ها و اينترنت مربوط نمى شود، به طورى كه امروزه حتى موس و كى بورد Bluetooth هم به بازار آمده است. 
اكثر كارشناسان و متخصصين كامپيوتر و شبكه اعتقاد دارند كه امسال يعنى سال ،۲۰۰۴ سال پيشرفت هر چه بيشتر اين تكنولوژى خواهد بود. فرض كنيد در منزلتان از تكنولوژى
Bluetooth استفاده مى كنيد و در حال چك كردن E-mailهاى خود از طريق تلفن همراه هستيد، در همان حال نامه اى از دوست خود دريافت مى كنيد. شما هم نامه او را از طريقBluetooth به پرينتر كه به اين سيستم مجهز است ارسال كرده و يك پرينت از آن تهيه   مى كنيد. در همين زمان تلويزيون هم مشغول پخش برنامه اى است كه بلافاصله تصوير را به مانيتور انتقال داده و توسط CD-Writer كه به تكنولوژى Bluetooth مجهز است تصاوير را روى CD ذخيره مى كند. اينها تنها برخى از موارد استفاده تكنولوژىBluetooth در زندگى امروز است. تجهيزات مجهز به اين تكنولوژى در كنار هم شبكه اى خانگى به نام PAN (Personal Area Network) را ايجاد مى كنند.

Admin بازدید : 241 پنجشنبه 30 آذر 1391 نظرات (0)

*كامپيوتر چيست‌ ؟

به‌ ماشيني‌ اطلاق‌ مي‌شود كه‌ داراي‌ حافظه‌ بوده‌ و قابل‌ برنامه‌ ريزي‌ ،ورودي‌ اطلاعات‌عدد و غير عددد عمليات‌ منطقي‌ و رياضي‌ انجام‌ مي‌دهد.

پس‌ به‌ هر ماشيني‌ كه‌ حافظه‌ داشته‌ باشد و روي‌ اطلاعات‌ عددي‌ و غير عددي‌عمليات‌ داشته‌ باشد كامپيوتر مي‌گويند.

*مزاياي‌ كامپيوتر نسبت‌ به‌ انسان‌

- سرعت‌ و دقت‌ در انجام‌ محاسبات‌

- نگهداري‌ انبوهي‌ از اطلاعات‌ در فضاي‌ كم‌ و حجم‌ محدود

- خستگي‌ ناپذيري‌

- آزاد ساختن‌ نيروي‌ انساني‌

تنها مزيت‌ انسان‌ نسبت‌ به‌ كامپيوتر خلاقيت‌ و نوآوري‌ مي‌باشد.

Admin بازدید : 209 جمعه 10 آذر 1391 نظرات (0)

(خلاصه)

اين مقاله به توصيف الگوريتم مسير يابي Q براي مسير يابي packet در ماجول تقويت كننده آموزش دهنده كه در هر گروه از يك شبكه جابجا كننده قرار داده شده است مي پردازيم. تنها ارتباطهاي محلي براي هر گيرنده بكار مي رود تا آمار آنها را در مرحله تصميم هاي جهتيابي دقيق نگاه دارد كه منجر به كاهش زمان ارسال مي گردد. در آزمايشهاي ساده كه حاوي 36 گره است و شبكه بصورت بي قاعده اي متصل گرديده است. جهتيابي Q برتري حضور را نسبت به الگوريتم غير قابل تطابق مبتني بر محاسبات كوتاهترين مسير ها به اثبات مي رساند و قادر خواهد بود تا به ميزان كافي جهتيابي انجام دهد حتي زماني كه ويژگيهاي بسيار مهم شبيه سازي همانند load كردن شبكه اجازه مي يابند تا بطور پويا تغيير پيدا كنند. اين مقاله در برگيرنده بحثي در مورد حالت حد ووسط بين كشف ميان برها و سياستهاي با ثبات نگه داشتن مي باشد.

Admin بازدید : 1553 جمعه 10 آذر 1391 نظرات (0)

TCP/IP

از زمان پيدايش آن در دهه 1970مجموعه پروتكلTCP/IPبه عنوان استاندارد صنعتي براي پروتكل هاي انتقال داده در لايه هاي شبكه و انتقال مدل OSI پذيرفته شده است.علاوه بر اين،اين مجموعه شامل تعداد زيادي پروتكل هاي ديگر است كه از لايه پيوند داده تا لايه كاربردي كار ميكنند.

سيستم هاي عامل به تسهيل شكل ظاهري پشته مي پردازند تا آن را براي كاربران عادي قابل فهم تر كنند.مثلاً در يك ايستگاه كاري ويندوز،نصبTCP/IPبا انتخاب فقط يك واحد كه پروتكل ناميده

Admin بازدید : 685 جمعه 10 آذر 1391 نظرات (0)

مقدمه:

امروزه، اينترنت مي رود كه بعنوان جز لاينفك زندگي انسان اين عصر قرار گيرد. بدون شك حتي اگر يكبار هم شده با اين تكنولوژي روز دنيا برخورد كرده باشيد به نقش وسيع و اهميت لازمه حضور آن پي خواهيد برد. همان اندازه كه روز به روز به اهميت وجودي اينترنت افزوده مي شود به موازات آن سرعت دستيابي به اطلاعات از طريق اين تكنولوژي نيز اهميت فراواني پيدا مي كند. به همين جهت راه حل هاي متفاوتي در جهت اتصال به شبكه جهاني پيشنهاد مي شود ه بي شك آسان ترين و كم هزينه ترين روش هميشه مورد توجه قرار مي گيرد. در اين بين تكنولوژيDSI گوي سبقت را از مابقي راه حلها ربوده به نحوي كه روزانه حداقل 20000 نفر در سطح جهان به علاقه مندان اين تكنولوژي افزوده مي شود. اما براستي چرا؟ چرا تكنولوژي DSL به محبوبيتي اين چنين دست يافته است

Admin بازدید : 202 جمعه 10 آذر 1391 نظرات (0)

تعريف شبكه:

... نظام تعاوني ايجاد شده توسط كتابخانه‌ها و مراكز اطلاعاتي كه بر حسب موضوعي مشترك، نزديكي جغرافيايي، يا ديگر زمينه‌هاي مشترك گردهم مي آيند تا در منابع اطلاعاتي، منابع انساني، تجهيزات، تكنولوژيها، و ديگر عناصر ضروري براي تدارك خدمات اطلاعاتي كارآمد، سهيم شوند ]"جس شرا" به نقل از اليزابت ميلر[ را شبكه اطلاعاتي گويند.

 هدف اصلي شبكه:

 هدف اصلي يك شبكه اطلاعاتي عبارتست از تشخيص و استقرار بهترين روش براي گسترش و توسعه جريان اطلاعات بين موسسات عضو. در اينصورت شبكه اطلاعاتي‌اي كارآتر است كه سطح ارتباطي بيشتري بين اعضاي آن برقرار باشد.

درباره ما
دانلود انواع مقاله و پروژه تخصصی کامپیوتر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از مقالات راضی هستید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 209
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 842
  • کاربران آنلاين
  • 01.antonioblazy
  • آی پی امروز : 154
  • آی پی دیروز : 80
  • بازدید امروز : 1,215
  • باردید دیروز : 1,079
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6,516
  • بازدید ماه : 6,516
  • بازدید سال : 102,279
  • بازدید کلی : 353,440